Endişe artıyor: Petrol gemileri Hürmüz’e girmeden U dönüşü yapıyorlar

İsrail ve ABD, Hürmüz Boğazı’nda Endişe Yaratıyor

İsrail’in İran’a yönelik saldırıları ve ABD’nin İran’daki nükleer tesislere düzenlediği hava operasyonları, küresel enerji ticaretinin merkezi olan Hürmüz Boğazı’nda endişeye neden oluyor. Son dönemde yaşanan gelişmeler, bazı petrol tankerlerinin Hürmüz Boğazı’na giriş yapmaktan vazgeçtiğini, hatta rotalarını değiştirerek geri döndüğünü gösteriyor.

İran’dan Kritik Karar

İran Meclisi Ulusal Güvenlik Komisyonu Üyesi İsmail Kevseri, Hürmüz Boğazı’nın kapanması gerektiği yönünde mecliste görüş birliği olduğunu belirtti ancak nihai kararın Milli Güvenlik Yüksek Konseyi’ne ait olduğunu ifade etti. Bu açıklama, enerji piyasalarında endişeyi artırırken, küresel ticaretin en stratejik geçitlerinden biri olan Hürmüz Boğazı’na odaklanmayı bir kez daha ön plana çıkardı.

6 Petrol Tankeri Rotasını Değiştirdi

AA’nın veri takip platformu MarineTraffic’ten alınan bilgilere göre, geçtiğimiz akşam en az altı büyük petrol tankeri, Hürmüz Boğazı’na girmedi ve geri dönerek rotalarını değiştirdi. Bu durum, petrol taşımacılığında güvenlik endişelerinin arttığını gösteriyor.

Bu değişiklikler arasında Marie C adlı tanker, Fujairah’tan Kuveyt’e giderken Boğaz’a girmeyip Umman Körfezi’ne yön değiştirdi. Kohzan Maru adlı İngiltere bayraklı tanker, Japonya’dan hareket ederek Umman Körfezi’nde beklemeye alındı. Red Ruby adlı Panama bayraklı tanker de benzer şekilde Boğaz’a girmeyerek geri döndü.

Diğer yandan South Loyalty adlı Güney Kore tankeri, ilk olarak geri döndü ancak daha sonra Hürmüz Boğazı’na yönelerek rotasını değiştirdi. Coswisdom Lake ve Damsgaard isimli tankerler de dönüş yaparak yeniden Hürmüz rotasına girdi.

Hürmüz Boğazı’nın Enerji Ticaretindeki Rolü

Hürmüz Boğazı, küresel ham petrolün yaklaşık üçte birini taşıyor. Özellikle Suudi Arabistan, BAE ve Irak gibi Orta Doğu ülkeleri, petrol ve sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) ihracatının önemli bir kısmını bu yoldan gerçekleştiriyor. Her gün yaklaşık 20 milyon varil petrol, Hürmüz Boğazı’ndan geçiyor ve dünya petrol tüketiminin yaklaşık %20’sini oluşturuyor.

Suudi Arabistan %35, BAE %20 ve Irak ise %17’lik bir paya sahiptir. Katar’ın LNG ihracatının büyük bir kısmı, %87’si Asya’ya ve %13’ü Avrupa’ya gönderiliyor.

İran ve Irak, Petrol İhracatı Tehlikesiyle Karşı Karşıya

İran’ın petrol ihracatının büyük bir kısmı Hürmüz Boğazı üzerinden yapılırken, Irak’ın petrolünün %85’i de aynı güzergahı kullanıyor. Bu durumda olası bir kapanma ya da güvenlik sorunu, Asya pazarlarını doğrudan etkileyebilir ve ciddi tedarik riskleri oluşturabilir.

Enerji Ticaretindeki Belirsizlikler

Ortadoğu’daki artan gerilimler sadece diplomatik dengeleri değil, küresel enerji arz zincirini de tehdit ediyor. Hürmüz Boğazı’ndaki gelişmeler, petrol ve doğalgaz fiyatlarını yakından etkiliyor. Gemilerin rotalarındaki ani değişiklikler, önümüzdeki günlerde enerji sektöründe ve jeopolitik alanında daha büyük dalgalanmalara neden olabilir.

Related Posts

7’den 70’e herkesi etkileyecek Temmuz zammı: Memurun da emeklinin de geliri yeniden hesaplanacak

Türkiye’nin ekonomi ajandası, haziranın son iş gününde açıklanacak işsizlik verileri ve 3 Temmuz’daki enflasyon verileri ile Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Para Politikası Kurulunun (PPK) 24 Temmuz’da duyuracağı faiz kararına odaklanacak.

Turizmin hiç durmadığı kent: Manavgat

Ülkemizin toplam turizm gelirinin yüzde 10’undan fazlasını tek başına kazandıran Manavgat, 12 ay boyunca turizmin cazibe merkezi olacak.

‘Satmayın’ diyenler haklı çıktı

İktidar, tüm uyarılara karşın şeker fabrikalarını satmaktan vazgeçmedi Bugün o özelleştirme fiyatına bu fabrikaların temeli bile atılamıyor.

Hazine paha biçilemez arazileri sudan ucuza satıyor! Bu fırsatı kaçıranlar kafasını duvara vuracak

Hazine ve Maliye Bakanlığı Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), Aydın, Balıkesir, İstanbul, İzmir, Kırklareli, Malatya, Muğla, Şanlıurfa ve Yalova’daki 15 taşınmazı “satış” yöntemiyle özelleştirecek. Başkanlığın yatırımcılara yönelik duyurusu …

El değiştirdi, araç muayene istasyonlarında yeni dönem başlıyor!

Türkiye’de araç muayene hizmetlerinde köklü bir değişim başlıyor. 2005 yılından bu yana hizmet veren TÜVTÜRK’ün işletme yetkisi 2027 sonunda sona erecek ve görev, MOI Ortak Girişim Grubu tarafından “Turka” markasıyla devralınacak. Yeni dönemde …

Kıyı şeridi tepkisi: “Kamu yararı değil, özel şirketlerin karı gözetiliyor”

CHP Genel Başkan Yardımcısı Erhan Adem, Resmi Gazete’de yayımlanan kıyı şeridindeki kamu arazilerinin ilan zorunluluğu olmaksızın yatırımcılara tahsis edilebilmesini sağlayan yönetmelik değişikliğine ilişkin “Kıyılar halkındır, sermayeye peşkeş …