Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin 1’inci güç ünitesinin inşaatı tamamlandı
Akkuyu Nükleer AŞ’den yapılan açıklamaya göre, santralin 1’inci ünitesinde tüm inşaat çalışmaları tamamlanırken, ünitenin reaktör tesisinde işletmeye alma sürecinin bir sonraki aşaması olan soğuk ve sıcak testlere hazırlıklar aktif olarak sürdürülüyor. Temsili yakıtın yüklenmesinin ardından koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajını bitiren uzmanlar, reaktör tesisinin soğuk ve sıcak testlere hazırlık sürecindeki en kritik aşamalardan birini başarıyla tamamlamış oldu. Açıklamaya göre, Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Likhachev’in başkanlığındaki heyet Rosatom’un inşa ettiği Akkuyu NGS sahasını ziyaret etti. Likhachev, ziyaret kapsamında 1’inci güç ünitesinde yürütülen işletmeye alma çalışmalarını inceledi. Akkuyu NGS’nin 1’inci güç ünitesinin reaktör binası…